Studiranje u inozemstvu FAQ

18:38:00


Ako nas redovito pratite, ili jednostavno guglate "studiranje u inozmestvu", velika je vjerojatnost da ste već naletjeli na jedan od mojih postova iz ove serije. Ako niste, možete ih pročitati ovdje (prvi dio) i ovdje (drugi dio). Usprkos tome što su postovi po mom mišljenju bili prilično opširni, otkako sam ih prije dvije, tri godine objavila mi se javilo dosta ljudi, točnije budućih studenata, kojima su trebale neke dodatne informacije. Kako bih olakšala posao i sebi i njima, odlučila sam pitanja koja najčešće dobivam sabrati u ovaj post. Pa krenimo! :)

Na koji način su organizirana predavanja i jesu li ispiti/kolokviji načini ispitivanja znanja?
Što se ovog djela tiče, mislim da apsolutno nema razlike u provjerama znanja u Hrvatskoj i u Austriji. Jedino što, primjerice na mom smjeru (poslovna ekonomija) zbog ogromnog broja studenata nema toliko pismenih ispita, nego je većina na računalu, i to Multiple Choice tipa (osim naravno za neke vježbe, račune i slično koji se odvijaju pismeno). Zanimljivo je i da na studiju do sad još nisam imala usmeno ispitivanje, a mislim da to ni na drugim smjerovima nije toliko često. Mislim da je to djelomice dobro, posebno za strance koji možda još nisu toliko sigurni u svoje znanje njemačkog jezika i lako im se može dogoditi da zablokiraju u stresnoj situaciji, poput ispita.

Kako su organizirana predavanja i koliko ispita imaš po godini?
Dobro je kod njih, bar meni, što se ne moraju svi predmeti polagati po redu, već postoji mogućnost samostalne organizacije studija i redoslijeda kojim se polažu ispiti. Na prvoj godini postoje takozvani STEOP predmeti, koji se moraju položiti jer se, dok se oni ne polože, može skupiti još samo 23 ECTS boda (ovo varira od fakulteta do fakulteta). Naravno, postoje i određeni preduvjeti za neke predmete, ali dosta njih se može kombinirati i polagati kako kome odgovara. Također, nije obavezno biti na svim predavanjima, ali bih stranim studentima svakako savjetovala da ne preskaču predavanja, jer znaju biti dosta korisna, a i dobra su za vježbanje njemačkog. Na vježbama je prisustvo obavezno (u pravilu mora biti oko 80%) i za njih obično ima više grupa, koje si svatko sam bira, dakle niste strpani u grupu koja vam se preklapa s nekim drugim predavanjem jer ste zadnji po abecedi, već sami planirate svoj raspored. Ja si obično nastojim petak ostaviti slobodan, jer se onda u četvrtak navečer mogu vratiti doma i vikend mi traje jedan dan dulje. Gdje se sve moram prijaviti nakon dolaska u Graz? Ovo meni nitko nije rekao i zbog toga sam platila lijepu kaznu, hahah. Uglavnom, ja sam prijavila samo boravište na Meldeamtu (više informacija ovdje), a potrebno je u roku od četri mjeseca od useljenja, nabaviti i Meldebescheinigung (za više informacija - klik), što je neka vrsta vize za Hrvate. Ovo se ne obnavlja godišnje, nego ako ju dobijete npr. na temelju studentskog statusa, ističe vam dok prestanete studirati. Ako, kao ja, zakasnite godinu dana, prijeti vam kazna od oko 100 €. Kme.

Kako funkcionira zdravstveno osiguranje?
Osim ako niste stalno zaposleni, nemate osiguranje u Austriji. Ja svoje (u Hrvatskoj) obnavljam svaki semestar, tako da na HZZO odnosim potvrdu da sam još redoviti student u Austriji ( za hrvatske studente to se obnavlja automatski). Dala sam si izraditi i europsku zdravstvenu karticu, koja bi navodno trebala vrijediti i u Austriji skroz normalno kao i njihova e-card, no nisam još posjetila liječnika ovdje, tako da vam ne mogu reći nešto više na tu temu. Izrada te europske iskaznice je besplatna i možete ju zatražiti na HZZO, čeka se oko 2 tjedna.

Smještaj?
Ja konkretno sam na stanu, no Graz ima nekoliko lijepih domova u kojima se možete smjestiti. Cijena domova je slična kao i cijena stana, pa sam ja onda za tu cijenu radije "svoja na svome". Svoj stan sam našla preko jedne od mnogih facebook grupa za iznajmljivanje sobe/stana ( obično ljudi već imaju stan i iznajmljuju samo sobu, tj traže još jednog cimera, tako je bilo i kod mene). Linkove na te grupe ću vam staviti ovdje: link1, link2, link3, link4. Što se domova tiče, nemam osobnog iskustva, bila sam kod par kolegica u domovima i ima dosta lijepih, stavit ću i za njih par linkova: link1, link2, link3, link4, link5. Kod smještaja pripazite na blizinu faksa ( ne mora biti tik do, ali bilo bi dobro i da ne bude na drugom kraju grada) te izbjegavajte kvartove Gries i Lend koji su opasniji u gradu i "ne-baš-najsigurniji" noću. Hrana? Moram vas razočarati - koncept menze, kakav mi u Hrvatskoj poznajemo, gdje za 6-7 kuna dobiješ kompletni meni, u Austriji ne postoji. Možete na fakultetu dobiti nešto što se zove "Mensastempel" uz pomoć kojeg dobivate 0,80 € popusta na meni koji košta oko 5 €. Meni osobno se to baš ne isplati, pa većinu hrane kuham doma. Namirnice (naročito voće, povrće i meso) su nešto skuplje nego kod nas.

Koliko se teško priviknuti na drugi jezik?
Pa iskreno, meni je na početku bio poprilično veliki izazov, ali s vremenom bude bolje. Ipak, mislim da u startu treba biti svjestan da će stranom studentu uvijek trebati više vremena da savlada jednako gradivo kao neki "domaći" student. Na pitanje koliko je teško naučiti njemački, ako nemate pojma, bit će vam prilično teško. Drugo je pričati neki razgovorni njemački, drugo su stručni izrazi i debele knjige iz kojih treba učiti. Čak i meni, koja njemački govorim od malih nogu, ovo je bio popriličan izazov, tako da imajte to na umu.

Eto, nadam se da sam vam ovim postom bar malo pomogla u odluci za ili protiv studija u inozemstvu. Što se mene osobno tiče, prije nekih dva tjedna sam i službeno dobila titulu Bachelor of Science i time završila preddiplomski studij poslovne ekonomije. Za sada sam se odlučila skupiti prva radna iskustva, pa već dva mjeseca radim puno radno vrijeme u struci. Ako vas zanima nešto više o tome, potrazi posla i slično, napišite mi u komentarima pa ćemo smisliti nešto po tom pitanju.

Vezano uz studij, ako imate neka specifična pitanja, slobodno mi se obratite na fejsu ili preko mejla.

Do sljedećeg puta, Nikol

You Might Also Like

3 komentari

  1. Iako su studentski dani davno iza mene, post sam s guštom pročitala. :) Vjerujem da će nekome pomoći.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdrav.Naišla sam na Vaš post jer sin ima želju studirati u Austriji.Tek će sada krenuti u 4.raz. srednje,smjer Ekonomist pa da se na vrijeme krenemo informirati.Vaš post je vrlo koristan,pun informacija i puno Vam hvala na trudu.Vjerujem da ste sada već zaposlena i da i dalje imate dobra iskustva sa životom u Austriji.Lijepi pozdrav iz Karlovca ��

    OdgovoriIzbriši

Subscribe